van Toulouse naar Narbonne - Reisverslag uit Narbonne, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu van Toulouse naar Narbonne - Reisverslag uit Narbonne, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

van Toulouse naar Narbonne

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

05 Juni 2013 | Frankrijk, Narbonne

Gisteren een dagje in Toulouse vertoefd. De stad bekeken, mooie stad, chic. Veel rode huizen en een prachtige sobere kathedraal. Het treinstation verkend omdat we vandaag met de trein naar Narbonne zouden gaan. Er was naar 6 perrons geen lift, echter er was wel een goederenlift, die gehandicapten mochten gebruiken. Bij navraag wij dus niet. We besloten het toch maar te wagen, want fietsen en bagage naar een perron slepen valt niet mee. S-avonds bij de B&B gegeten, dat viel niet mee, voor mij een tegenvaller na al dat heerlijke eten bij de andere B&B's. Cor vond het wel meevallen, maar ik was er de hele nacht en ochtend misselijk van. Na het ontbijt vroeg naar het station vertrokken. We hadden onze neon hesjes aan en Cor werd regelmatig aangesproken, omdat het spoorwegpersoneel dezelfde hesjes aan had. Het plan met de goederenlift werkte en we kwamen probleemloos op het perron. De trein was een soort sprinter, we konden heel gemakkelijk in en uitstappen. We waren in 1.45 uur in Narbonne. Toen was er wel een probleem: geen liften. Dat werd dus met fietsen en bagage slepen trap af en op. Een leuk apartementhotel gevonden, pas nieuw het ziet er super uit. We blijven hier minstens 2 dagen. Heerlijk weer en een prachtige stad, van wat wij er tot nu van gezien hebben. Vanavond lekker zelf koken! Dagafstand op de fiets 3 km.

• 05 Juni 2013 - 22:39

Hannie Bregman:

Hallo Margreet en Cor,

Leuk om jullie verslag te lezen. Je maakt wel iedere dag wat mee zo, gelukkig is bij jullie en ook bij ons het weer nu beter. Verder gaat hier alles oké, morgen gaan we ook een dag fietsen, voor het eerst van het jaar. De bridge moet er voor wijken. Dinsdag de 18de vertrekken we naar Passau, we hopen dat het water daar dan gezakt is. Welke datum hopen julie weer terug te zijn? Wij de 28 of 29ste. Jullie nog fijne dagen en tot ziens en
    Groeten van Siem en Hannie.