van Avignon naar huis - Reisverslag uit Oost-Meerpolder, Nederland van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu van Avignon naar huis - Reisverslag uit Oost-Meerpolder, Nederland van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

van Avignon naar huis

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

18 Juni 2013 | Nederland, Oost-Meerpolder

Weer thuis! Vanochtend om 9.51 uur de TGV uit Avignon en om 17.30 uur in Pijnacker. We hebben een voorspoedige thuisreis gehad. De afstand op de fiets in 7 weken,in ruim 7 uur per trein overbrugt. We hebben een mooie tocht gehad in deze 7 weken. Gisteren was het erg warm in Avignon. We hebben eerst de bagage met de fiets naar een hotel vlak bij de transferbus van de TGV gebracht en vervolgens de fietsen bij camping Bagatelle afgegeven voor het transport naar Nederland. Hieraan zat een voorwaarde vast dat we 1 nacht in het hotel van de camping moesten boeken. Dat viel niet mee : geen airco en veel
muggen. Gisteren ook het paleis van de pausen van Avignon bezocht. Wat hebben die in weelde geleefd. Was heel interessant en vooral koel binnen. Buiten gekomen zijn we naar het hotel met airco gevlucht. S' avonds op een Frans terras buiten gegeten. Om negen uur was het nog 34gr.
Fijn om nu weer thuis te zijn. De tuin staat er groen bij! Veel beleeft in de afgelopen weken, echte toppers en ook wat mindere adressen om te overnachten. Dit jaar met de i-pad mee was het makkelijker om een overnachtingsadres te vinden. Maar dat is in Frankrijk wel nodig, het is anders als in Duitsland waar je snel een adres voor de overnachting kunt vinden. Frankrijk is een heerlijk vakantieland, vaak bijzonder lekker gegeten. We hebben lieve, aardige, hulpvaardige mensen ontmoet. Vooral op het platteland zegt iedereen je gedag zelfs racefietsers. Onderweg proberen ze je te helpen, maar dat was dankzij de gps niet nodig. Van de gps hebben we veel plezier gehad. Voorheen hadden we weleens discussie over de route. Nu had bartje (naam van onze gps) altijd gelijk! Dagafstand hemelsbreed vandaag 897 km. Dagafstand saintes Maries -Arles 59 km.Dagafstand Arles-Avignon 48 km. Totaal afgelegd inclusief treinen 3120 km.

• 18 Juni 2013 - 22:00

Els:

Ha Cor en Margreet,
    Fijn dat jullie weer gezond thuis zijn aangekomen en het zo fijn hebben gehad ! We hebben genoten van jullie verslagen! Wij komen zelf 2 Juli weer thuis. Momenteel heeft Nederland ook een paar dagen mooi weer, geniet er nog lekker van, groetjes Els en Henk.

• 18 Juni 2013 - 22:03

Anneke Ribbelink:

Welkom thuis Margreet en Cor, dat wordt weer ff wennen denk ik.
    Jullie hebben een mooie tocht gemaakt, kan je met plezier op terugkijken.
    Groeten en tot gauw ( bij de club)
    Leo en Anneke

• 18 Juni 2013 - 22:42

Leja:

Welkom thuis, jullie hebben weer een bijzondere reis gemaakt. Nu heerlijk nagenieten en weer voorzichtig in het Pijnackerse gareel komen. Sterkte daarbij en slaap lekker in jullie eigen hotel. Tot later.

• 18 Juni 2013 - 22:52

Brigitte & Edzo:

Welkom thuis in het eveneens (nog even) warme Nederland.
    Een hele belevenis. We horen graag alle verhalen.
    Tot zaterdag!!

• 18 Juni 2013 - 22:53

Wim En Coby:

Welkom weer thuis, hebben van jullie verhalen en belevenissen genoten. Hoe moet het nu verder met jullie dagelijkse wijntje?
    Tot snel.
    Wim en Coby

• 19 Juni 2013 - 00:23

Greet:

Kom net thuis van de bridge zit lekker aan een portje en even jullie verslag lezen. Welkom thuis, wij hebben genoten van jullie reisverslagen,erg leuk. Nu weer even wennen aan het gewone leven in Pynacker maar dat gaat best wel lukken denk ik. Hopelijk zien we jullie zaterdag, dan kunnen we even bijpraten.

Groetjes Greet en Leo.

• 19 Juni 2013 - 11:32

Dick En Clazien:

Wat goed wat jullie gedaan hebben,maar nu weer gezond in huis. Groet Dick en clazien

• 20 Juni 2013 - 23:29

Loes:

Hallo Cor en Margreet
    Welkom terug in Pijnacker. Ik vond het leuk om jullie belevenissen te lezen. Goed gedaan hoor!
    Jullie hebben heel wat kilometers in de benen.
    Margreet, ik hoop je snel weer op woensdag te zien om je uitgebreide verhalen nog eens te horen.
    Groetjes van Wim en Loes