van La Mas d'Angenais na Lafox - Reisverslag uit Lafox, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu van La Mas d'Angenais na Lafox - Reisverslag uit Lafox, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

van La Mas d'Angenais na Lafox

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

02 Juni 2013 | Frankrijk, Lafox

Om 10.15 uur na een uitgebreid ontbijt, afscheid genomen van Manuel en Martine. Een erg aardig stel. Nog even de kerk beken, waar een echte Rembrandt hangt. De dag begon grijs maar al snel konden de jassen uit en was het half bewolkt en 21 Gr. Heerlijk fietsen langs canal du Garonne. De rivier staat heel hoog,we zagen veel land en straten die ver onder water staan. Het fietspad ligt langs het canal en hoger, zodat we geen last van het hoge water hebben. Onderweg een Nederlands stel ontmoet, die in omgekeerde richting het canal fietsen. Zij vertelde ons dat het canal du midi vanaf Toulouse niet meer te fietsen is nu. Het is smal en glibberig vanwege de aanhoudende regen. We gaan als we daar zijn een stuk met de trein. We hebben het rustig aangedaan en volop genoten onderweg. We kwamen na vijven bij onze volgende B&B aan. Alweer een prachtige kamer en een sterren diner met de familie en 2 andere gasten. Het is genieten in Frankrijk ! Dagafstand 60 km.

• 02 Juni 2013 - 15:13

Fred & Marianne:

Wat leuk! Jullie fietsen nu waar wij vorig jaar hebben gevaren! Vanaf Agen over het Canal du Garonne. Was inderdaad heel mooi.
    Als jullie net zulk weer hebben als in Nederland nu, dan is het lekker fietsweer.
    Geniet van alles.

Fred & Marianne

• 02 Juni 2013 - 19:38

Peter En Lian :

Hallo Cor en Margreet, volgens jullie verslagen hebben jullie besloten om toch naar de kust te gaan. Wij hadden nog enige hoop om jullie te ontmoeten in St. Jean Pied de Porte. Goede reis! Wij staan ondertussen aan de voet van de Pyreneeën om dinsdag de overtocht te gaan maken. Morgen een dag wat in het kader staat ter voorbereiding, zoals fietsen in orde en wassen en vooral voldoende eten in slaan.
    Het gaat jullie goed! Peter en Lian.