van Royan naar Lacanau ocean - Reisverslag uit Lacanau-Océan, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu van Royan naar Lacanau ocean - Reisverslag uit Lacanau-Océan, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

van Royan naar Lacanau ocean

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

28 Mei 2013 | Frankrijk, Lacanau-Océan

De weersvoorspelling was slecht : regen en een windkracht 5. Echter na vertrekt uit het hotel met een buitje, overtocht naar Verdon in de zon( dat rijmt) konden de jassen uit en hebben we de hele dag in ons shirtje gefietst. Een prachtige route door de duinen en bossen. De bomen hielden de ergste zijwind tegen. Onderweg vielen een paar druppels, maar na even schuilen konden we weer verder in de zon. We kwamen een stel tegen en de man bleek degene te zijn waar wij een lezing van hadden bijgewoond van europafietsers. We hadden een leuk gesprek tijdens het schuilen van een buitje. In Soulac-sur-mer hebben we onze remmen laten bijstellen en de banden op de juiste spanning laten brengen. We kregen van de fietsenmaker een kaart, met de fietsroutes erop die we juist nog nodig hadden, dat alles voor 10 euro valt mee. Soulac is een leuke plaats. Op de marche lekkere Franse kaas gekocht en bij de boulanger een brood. Dit hebben we onderweg bij zee opgegeten bij een verlaten strandtent. Het toeristenseizoen moet hier nog beginnen. Alles is nog verlaten. Hier in Lacanau-ocean zitten we in een hotel aan zee. Mooi gezicht die enorm hoge golven. We hebben uitzicht op zee.
Bij het eten uiteraard een fles Bordeaux gedronken, want Bordeaux ligt hier op 66 km vandaan. Dagafstand 82 km

• 29 Mei 2013 - 17:58

Els:

Hoi Margreet en Cor,
    Leuke foto's. Je ziet wel, dat jullie lekker genieten. Wij hebben al heel vaak gehoord, dat pas na Bordeaux het echte mooie weer begint! Dus..... jullie zijn er bijna! Groetje Els en Henk.