van Lacanau-Ocean naar Biganos - Reisverslag uit Facture, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu van Lacanau-Ocean naar Biganos - Reisverslag uit Facture, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

van Lacanau-Ocean naar Biganos

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

29 Mei 2013 | Frankrijk, Facture

Vannacht heeft het heftig geregend en gewaaid. Omdat we een kamer aan de zeezijde hadden konden we de golven van de zee horen. Daardoor hebben we beiden heerlijk geslapen. Na het ontbijt, wederom op de fiets gestapt en ondanks het feit dat de voorspelling weer eens slecht was, hebben we een heel goede dagtocht gehad, zonder dat we nat zijn geworden door de regen. Het heeft wel geregend, maar dat waren buien en daarvoor konden we steeds op tijd schuilen. Je zag de buien aankomen. Wanneer de bui voorbij was scheen de zon en was de temperatuur aangenaam. Verder hebben we de wind in de rug,door dat de wind uit het noordwesten komt. De Fransen hier klagen ook steen en been, omdat het nog steeds zo slecht weer hier is. Onderweg koffie gedronken in een zaakje waar het normaal om deze tijd van het jaar heel druk moet zijn. Nu was er geen mens.
We hebben een mooie tocht gehad, het eerste stuk vlak achter de duinen door het duinbos, later zijn we van de kust meer naar het binnenland gegaan, naar het bassin van Arcachon. We hebben daar langs die kust een tijdje in de zon gezeten, het water in dat bassin was helemaal verdwenen en de bootjes in de haventjes en in het Bassin van Arcachon liggen allemaal op het droge. Onderweg wilde zwijnen met jongen gezien. Ze staken vlak voor ons het fietspad over.
Nu zitten we in Biganos in een b&b huis en zijn momenteel, jawel, bij de Mac Donald aan het eten. We hebben het vandaag weer fiets rustiger aangedaan.
61 km afgelegd vandaag.