van Courcelles naar Royan - Reisverslag uit Royan, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu van Courcelles naar Royan - Reisverslag uit Royan, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

van Courcelles naar Royan

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

26 Mei 2013 | Frankrijk, Royan

De avond gisteren was erg gezellig. We hebben met z'n vieren heerlijk gegeten. De eigenaar maakte voor ons buiten de bbq aan en heeft voor ons staan grillen. Het heeft ons aan niets ontbroken, een aperatief, daarna een voorgerecht, daarna het vlees en diverse groenten en uiteraard werd er wijn(rode) bij geschonken. En op een fles werd niet gekeken. Tussendoor werd er nog fromage geserveerd. Daarna het dessert, een stuk taart met vruchten. Als afsluiting werd er een glas cognac geschonken.
Verder een leuk gesprek gehad met de 2 andere fietsers(Nederlanders).
Vanmorgen bij het opstaan was het voor het eerst een stralende dag met een strak blauwe hemel en een uitbundig schijnende zon.
Overwogen om de korte broek aan te trekken, maar daar was het zo vroeg op de dag bij vertrek nog wat te koud voor.
Om 9.15 uur vertrokken en naar mate de dag vorderde gingen jas en bodywarmer uit, want de temperatuur steeg vrij snel naar waarden van 20 graden. We hadden als doel Royan aan de Atlantische kust te bereiken, hetgeen ook is gelukt. De afstand die we gereden hebben was 75 km.
Bij aankomst in Royan was het inmiddels 23 graden geworden. Aangezien er morgen weer een mooie dag wordt voorspeld, blijven we hier 2 nachten in een hotelletje, waarna we over zullen gaan varen naar Pointe de Grave om van daar uit langs de kust te fietsen met als uiteindelijk doel Cap Ferret, een landpunt bij het Bassin D'Arcachon. We zullen dat vermoedelijk in 2 dagen doen.

• 26 Mei 2013 - 19:30

Els:

Ha Cor en Margreet,
    Geniet er deze dagen lekker van. Heerlijk, dat weer! Groetjes Els en Henk.

• 26 Mei 2013 - 19:44

Brigitte & Edzo:

Blijkbaar is de combinatie van wijn met cognac een goede: lekker weer op de daaropvolgende dag en een behoorlijke afstand van 75 km. Voor vanavond dus het advies: veel wijn en een glas cognac :-))
    Wat ons opvalt is dat het woord "wijn" het meeste voorkomt in jullie verslagen :-) De fietsen lopen op elektriciteit, jullie op wijn. Goede zaak! :-))
    Leuke verslagen, we raken er door geïnspireerd dit ook eens te ondernemen. Veel plezier de komende dagen met het (hopelijk) goede weer. Heel noordelijk Europa lijkt van slag te zijn, hier was het vandaag weliswaar droog, maar 10 graden klinkt meer als een winterse dag :-(

Groetjes
    Brigitte & Edzo

• 26 Mei 2013 - 20:00

Greet:

Hai Fietsers,

Lekker eten en een wijntje slechter kan het niet. Maar jullie hebben in ieder geval zon!!!!!
    En jullie zijn al in de buurt van Bordeaux dat is helemaal niet gek in bijna 3 weken.
    Leuk om het te volgen. Fijne tocht verder.

Groetjes Greet en Leo

• 27 Mei 2013 - 08:52

Fred & Marianne:

Hallootjes stoere trappers!

Al in de buurt van Bordeaux! Geweldig! Als jullie tijd hebben: St. Emilion is een lief en leuk plaatsje om eens te bezoeken. Uiteraard bekend van de wijnen, maar het ziet er ook erg gezellig uit met een leuk dorpsplein met allemaal leuke restaurantjes.

Groetjes

Fred & Marianne

• 27 Mei 2013 - 09:09

Joline & Sjoerd:

Hoi!

Jullie gaan lekker zeg! Nu jullie zuidelijker komen stijgen de temperaturen hopelijk ook een beetje! Die benen willen natuurlijk ook zon zien!

Veel plezier en succes!

X Jo en sjoerd

• 27 Mei 2013 - 12:53

Els De Jong:

Hum lekker eindelijk mooi weer! Groet zus Els

• 28 Mei 2013 - 11:41

Peter En Lian :

Hall Cor en Margreet,
    Het was inderdaad een gezellige avond. Jammer dat we jullie niet meer gedag hebben kunnen zeggen. Wij zitten ondertussen in Maubuisson, aan een meer. We hebben hier een Mobel Home geboekt voor 3 nachten. Even pas op de plaats maken, fiets onderhoud en dergelijke.
    Het is een prachtig gebied om te fietsen vinden we.
    Mogelijk komen we elkaar nog tegen, anders een hele goede reis gewenst!
    Groet Peter en Lian.