van Melle naar Courcelles - Reisverslag uit Courcelles, België van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu van Melle naar Courcelles - Reisverslag uit Courcelles, België van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

van Melle naar Courcelles

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

25 Mei 2013 | België, Courcelles

Vanmorgen na een prima ontbijt op het gemak vertrokken. Dit was echt een heerlijk hotel, prima bed en vooral het eten. Het was echt dineren 4 gangen, culinair, mooie wijn erbij, top!
De weersvoorspelling was slecht met veel regen, maar het gezegde: hoe slechter de voorspelling, hoe beter het weer ging voor vandaag goed op. Het was wel koud 10 Gr. om te starten en 15 Gr. maximaal, maar de zon kwam soms te voorschijn en we hadden de wind mee. Ook de regen bleef uit,dan klagen we niet. Dankzij een winter thermofietsbroek en idem handschoenen, een softshell jas en windjack blijven we warm. Prachtige rit door bos en velden, niet te veel klimmen. Nu zijn we aangekomen bij een pas nieuw geopende B&B . Het ziet er prachtig uit en we werden met een ander fietskoppel gevraagd voor de barbecue. Het lijkt gezellig te worden.
Onderweg de st Pierre in Aulnay bezocht, een van de mooiste Romaanse kerken van west Frankrijk.
Stamt uit de 12e eeuw en heeft een zeer aparte begraafplaats, die lijkt op de dansende graven uit de Efteling.
Dagafstand 53 km.

• 25 Mei 2013 - 20:48

Anneke Bos:

Ik zou er zo helemaal zin in krijgen met al die leuke reisverslagen van jullie,
    ietsje warmer mag wel denk ik. Maar als ik het zo hoor is het erg afwisselend.
    Veel plezier en goeie reis verder.

Groetjes Anneke