van Tours naar Dange Saint Romain sur Vienne - Reisverslag uit Saint-Romain-sur-Vienne, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu van Tours naar Dange Saint Romain sur Vienne - Reisverslag uit Saint-Romain-sur-Vienne, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

van Tours naar Dange Saint Romain sur Vienne

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

22 Mei 2013 | Frankrijk, Saint-Romain-sur-Vienne

We hebben vannacht in een hotel geslapen en daar was ook een goed ontbijt. Heerlijk geslapen.
Om 9.30 uur op de fiets gestapt op weg naar onze volgende bestemming. Tours werd probleemloos achter ons gelaten, maar toen we net Tours hadden verlaten kwamen we op onze route een versperring tegen die niet met de fiets te passeren was. Men was een bouwwerk aan het maken voor de TGV., waardoor wij er niet meer door konden. We moesten toen een weg zoeken om het een en ander te omzeilen. Cor had een leuke weg gevonden, een soort greppel door het weiland, maar Margreet weigerde Cor te volgen. Liever 10 km om dan vastzitten in de klei. Dit heeft ons 2 uur gekost en ongeveer 10 km extra. Nadat we uiteindelijk de goede weg gevonden hadden is de reis verder probleemloos verlopen. Het was een gevarieerde en vlakke tocht met weinig klim en daalwerk, veelal door velden gereden en het laatste stuk langs de rivier de Vienne.
Het duurde ongeveer 40 km voor we ons eerste koffieadres tegen kwamen. Bij dat adres kwamen we een man tegen die te voet naar Compostelle was.
We logeren nu in een chambre d'hote, zonder maaltijd. We hebben in het dorp gegeten bij de Italiaan. Erg lekker die pizza en de wijn smaakt weer best.
Al met al hebben we vandaag 76 km afgelegd, inclusief de omweg. Het weer en de temperatuur (20 graden) waren best wel goed vandaag.
Morgen op weg naar Poitiers.

• 22 Mei 2013 - 23:45

Anneke Ribbelink:

Hallo Margreet en Cor,

Klinkt allemaal weer leuk, zeker die 20 graden, hier bar en boos, Laura vroeg zich af of de NS morgen een winterregeling inzet!!
    Fijn dat het weer beter wordt. Geniet ervan, ondanks de omleidingen!
    Groetjes,
    Leo en Anneke

• 23 Mei 2013 - 08:29

Els:

Ha die Cor en Margreet,
    Jullie gaan lekker zeg! Mooie afstanden per dag!En dit is toch wel erg lekker fietsweer! Wij zijn net terug van een weekend Brussel en gelukkig hadden we 2 hele mooie dagen. Konden we even bijtanken! Nu is het hier koud en nog steeds de kachel aan! Geniet er maar van, groetjes Els en Henk.