Salon de Provence naar Aix en Provence - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu Salon de Provence naar Aix en Provence - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

Salon de Provence naar Aix en Provence

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

14 Mei 2014 | Frankrijk, Aix-en-Provence

Vandaag hebben we 35 km afgelegd van Salon de Provence naar Aix en Provence. Doordat er tamelijk veel wind staat uit het noorden(mistral) werden we over de weg voortgeduwd. Toch is de temperatuur 25 graden, maar door de wind is de gevoelstemperatuur ongeveer 20 graden.
Aix en Provence is een mooie stad, met veel leuke een smalle straatjes. Wind of geen wind, de terrassen staan allen uit en worden door de mensen bezet.
Wanneer je uit de wind zit is het op de terrassen dan ook aangenaam.
We logeren in een oud klooster, gebouwd in de 14e eeuw. Momenteel doet het dienst als een hotel.
Onderweg zijn we heel veel amateur-wielrenners tegengekomen die je allemaal groeten en als het mogelijk is een praatje met je willen maken.

• 14 Mei 2014 - 21:37

Els:

Ha Cor en Margreet,
    Wij zijn ooit ook daar geweest met mistralwinden! Iedere keer zand op je hoofd! Wel fijn dat het lekker weer is! Het regent hier nu erg veel, een dagje zon is welkom. Veel plezier! Groetjes Els