van Aix naar Ollieres - Reisverslag uit Ollières, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu van Aix naar Ollieres - Reisverslag uit Ollières, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

van Aix naar Ollieres

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

15 Mei 2014 | Frankrijk, Ollières

De streek waar Cezanne woonde en schilderde.
S'morgens na het ontbijt naar de markt om inkopen te doen voor de lunch en avondeten. De b&b waar we nu zitten heeft geen diner mogelijkheid in de buurt, niet erg, op de markt heerlijke kaas en ham, sla, gekookte bietjes, ui en als dessert aardbeien gekocht. En een prima biogisch wijntje. Bij de bakker lekker brood. Die Franse bakkers kunnen er wat van,brood met kaas en olijven, brood met 3 soorten kaas meegebakken over de overheerlijke taartjes praten we maar niet. Het was een prachtige tocht vandaag om de Mont Victoire heen. Zwaar met hellingen van 7% over 9 km. Mijn versnellingen liepen niet goed en omdat ik er doorheen trapte moest ik stoppen. Heel vervelend want op zo'n helling kan je niet meer opstappen en we moesten een eind naar boven lopen. Het was al met al erg de moeite waard, het uitzicht was schitterend. Het was prima weer vandaag, weinig wind en Max 26 Gr. Toen we een half uurtje in de B&b waren begon het hard te regenen. We zitten nu binnen want het is fris geworden. Dagafstand 40km.

• 15 Mei 2014 - 20:31

Arie En Annie:

Dat buitje regen, is dan toch wel lekker, als het de hele dag zo warm is.
    Het ziet er allemaal weer schitterend uit.
    En verhongeren doen jullie ook niet, zo te horen.
    Lfs. A. en A.

• 16 Mei 2014 - 20:25