Chateau Amboise en Chateau Cheverny - Reisverslag uit Feings, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu Chateau Amboise en Chateau Cheverny - Reisverslag uit Feings, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

Chateau Amboise en Chateau Cheverny

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

07 Juli 2014 | Frankrijk, Feings

Zaterdag waren we een dag in Amboise en hebben wij het kasteel daar bezocht. S'middags met audiofoon ( in het Nederlands ) de geschiedenis van het kasteel beluisterd en s' avonds was er een lichtshow met acteurs die de geschiedenis uitbeelden( in het Frans). Omdat we s'middags de audiotour gedaan hadden konden we het goed volgen. Er waren meer dan 100 mensen die meespeelden en ook paarden en vuurwerk, een leuke avond en het bleef gelukkig droog.
Vandaag zijn we naar het kasteel van Cheverny geweest. Dit kasteel is mooi, zowel binnen als buiten. Om het kasteel liggen schitterende tuinen en gazons.
Het kasteel is tot op dit moment nog steeds in bezit van de familie die het gebouwd heeft.
Men woont er ook nog in een gedeelte van het kasteel.
Ook is dit het kasteel van de stripfiguur Kuifje.

• 07 Juli 2014 - 22:15

Els:

Mooie foto's!

• 08 Juli 2014 - 09:16

Anneke Ribbelink:

Hoi Margreet, het wiegje en het hobbelpaard willen wij wel hebben, toch?
    Gr. Anneke