een hete dag! - Reisverslag uit Monts, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu een hete dag! - Reisverslag uit Monts, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

een hete dag!

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

03 Juli 2014 | Frankrijk, Monts

Vandaag van Fontevraud naar Monts gefietst. We zaten al vroeg op de fiets, we vertrokken na een ontbijt zonder brood, om kwart over acht. Over dat brood, de bakker was gesloten vandaag, echter 3 km verderop was een bakker die wel open was. Het was een slaapplaats om snel te vergeten. Het eerste stuk van onze rit was heerlijk fris onder de bomen langs de Vienne en Loire tot we bij chateau Usse ( dit is het kasteel van Doornroosje) kwamen, daarna was de rit eentonig en als er geen schaduw was zeer heet tot zo'n 35 Gr. We konden pas om 18.00 uur in onze B&B voor vannacht terecht. We zaten in een cafeetje wat fris en een biertje te drinken toen de eigenaar ons kwam halen. Met hem moesten we ook nog een biertje drinken. Met dit weer geen straf je kon het vocht moeilijk aangevuld krijgen vandaag.

• 03 Juli 2014 - 20:26

Arie En Annie Groen:

Ja, als het zo warm is, is het wel afzien.
    Drinken, drinken, drinken.
    Vanaf as zaterdag zijn wij, Arie en ik, uitgenodigd mee gaan naar Duitsland.
    Voor een weekje bij een vriendin van mijn zus.
    We gaan het proberen, mag zoveel rust nemen als ik nodig heb.
    Jullie veel plezier verder, en misschien kunnen we julie toch volgen.
    Groetjes
    Arie en Annie.

• 03 Juli 2014 - 20:42

Fred & Marianne:

Mmmmmmm, geen weer om te fietsen zeg, maar om op een terrasje een koel drankje te drinken. Maar geniet er lekker van. Wij hebben vandaag weer voor het eerst gewerkt na onze trip, dat viel niet mee, zeker niet met dit mooie weer hier. Groetjes

• 03 Juli 2014 - 22:30

Brigitte & Edzo:

Hallo Cor & Margreet,

Dat klinkt weer lekker allemaal. De Loirestreek is inderdaad heel mooi en bezaaid met kastelen, de een nog mooier dan de andere kan ik (Edzo) me herinneren.
    Wel missen we deze vakantie (en de vorige) de wijnconsumptie. De dag werd steevast afgesloten met eten en (een) wijntje(s). Is dit vervangen door bier en fris? :-) Gaat wijn niet samen met elektrisch fietsen of zo?:-)

Veel plezier en geniet er samen van!

Groetjes
    Brigitte & Edzo

• 03 Juli 2014 - 22:39

Anneke Ribbelink:

Hallo Margreet en Cor,
    Wat een mooi kasteel, niet bezocht? Zal daar wel lekker koel zijn!
    Hier ook mooi weer, morgen tegen de 30 graden dus....... Heet!
    Hoop dat je een lekker ontbijtje hebt morgenochtend,
    Groetjes,
    Anneke

• 04 Juli 2014 - 08:59

Clazien:

Goede morgen ik wens jullie weer een fijne fietsdag dat jullie maar mogen genieten.gr clazien