met de trein naar Tours en fiets naar Langeais - Reisverslag uit Langeais, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu met de trein naar Tours en fiets naar Langeais - Reisverslag uit Langeais, Frankrijk van Cor en Margreet Jong-Groen - WaarBenJij.nu

met de trein naar Tours en fiets naar Langeais

Blijf op de hoogte en volg Cor en Margreet

01 Juli 2014 | Frankrijk, Langeais

Vandaag vroeg opgestaan. Om 7.30 ontbijt en om 8.20 uur op de fiets naar het station in Nevers, dat ongeveer 12 km verderop ligt. Prima weer in de ochtend lekker fris. Het was een TER trein en dat is makkelijk instappen met de fiets. Een aardige Fransman hielp om de fietsen op de juiste plaats te hangen. De reis ging niet zoals we dachten langs de Loire, maar via Bourges en Vierzon. Om 12.00 uur waren we al in Tours waar de eerst koffie dronken en brood voor onderweg haalden. Daarna de stad uit met de gps is dat een makkie. De rit was grotendeels over een dijk van de Cher en de Loire, dat was wat eentonig. We zijn nu in Langeais een leuke plaats met een enorm kasteel. We hebben weer een leuke chambre d'hote gevonden
Jammer dat we er pas na 18.00 uur terecht konden, maar verder nieuw en prima! Dagafstand 42 km.

• 01 Juli 2014 - 22:47

Arie En Annie:

Lijkt me dat jullie weer een paar heel gezellige, mooie dagen beleefd hebben.
    Heerlijk in het treintje, en leuk dat er nog aardige mensen bestaan he?
    Bovendien je rijk wanen in zo'n heerlijk chateau.
    Groetjes arie en annie